Fredag 28 Januari/Ang blondering.

Det är absolut inte svårt, men det tar sin tid.
Beror på hur mörkt brun du är.

För mig tar det ca 2-3 blonderingar till innan jag är blond.
Men jag har varit rödhårig som jag färgade över brunt.
Då tar det längre tid men för en normal brunett ska det inte vara så svårt.

Jag använder Schwarskopf Blonde.
Den heter L1++.
Finns en L1+ oxå, men ++ är den bästa blonderingen och är gjord för mörkare hår.

Så satsar du på att bli blond så kör på den.
Det är den absolut bästa, Enligt mig.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Frisören :)

En liten rättning bara.

Om man vill bli blond så är de helt sant att det är svårare att gå från rödhårig till blond då du tar bort alla röda pigment då du blonderar dig.

Om du är brunett så kör hellre en avfärgning innan du kör en blondering , då blir inte orange.

Ta gärna en blondering som innehåller blåa pigment

(tex i nyansen Ash)

Sen applicerar du färgen från topparna till hårbotten om du vill undvika att bli vit i hårbotten!

2011-01-28 @ 16:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0